Demo

Med en demo får forbrukeren smake på eller prøve produktet. For det er én ting å bli eksponert for reklame, en helt annen ting er å oppleve det.

Som vi sier: “Tasting is believing”.

hva er en demo?

Demo kan være utdeling av varme eller kalde smaksprøver til potensielle forbrukere, i butikk. Det kan også være å teste en ny modell av en bil eller mobiltelefon, eller digitale tjenester. Dette kan skje fra en demostand med visuell reklame for merkevaren, hvor en sertifisert brand ambassador presenterer produktet eller tjenesten til potensielle forbrukere.

Demoer brukes ofte for å introdusere et nytt produkt eller tjeneste, for å skape behov, en følelse av FOMO, eller å øke salg.

Benytt anledningen til å målrette bestemte kundegrupper, for eksempel de som mest sannsynlig er interessert i produktet eller tjenesten din, eller se om det er noen kundegrupper du ikke har møtt enda.

Etter demoen får du en utfyllende rapport med statistikk, innsikt og bilder. Vi kan også gjøre en muntlig spørreundersøkelse fra demostanden, dersom man ønsker direkte tilbakemeldinger om holdning eller kjennskap til produktet eller tjenesten.

hvorfor skal du gjøre en demo?

Én ting er å bli eksponert for reklame, en helt annen ting er å faktisk smake på eller prøve et produkt eller tjeneste. Når sansene aktiveres, skjer det noe magisk!

Målet med en demo er å gi forbrukere og potensielle forbrukere en opplevelse av produktet ditt, slik at de kan se og forstå hvordan det fungerer, og hvordan det kan være til nytte for dem. Dette kan bidra til å bygge både tillit og troverdighet, det kan generere potensielle kunder og salg. Demoer kan dessuten gi verdifull tilbakemelding, og dette kan brukes til å forbedre produktet eller tilpasse kommunikasjonen.

Totalt sett er demoer en effektiv måte å bygge produktforståelse, tillit og troverdighet, generere salg, få tilbakemeldinger fra kunder og måle produktaksept. Det er kostnadseffektivt, og du når et stort antall potensielle kunder på én gang.

Og ikke minst: ​

Når du møter forbrukeren ansikt til ansikt, får du innsikten man ikke får andre steder. Gjennomfører du en demo får du muligheten til direkte kommunikasjon, og direkte tilbakemelding. Du skaper en positiv assosiasjon til produkt og merkevare, med ekte mennesker bak merkevaren. Og, når folk får noe gratis og er i kjøpemodus, er sannsynligheten stor for at merkevaren din havner i handlekurven.

dette kan en demo innebære

  • Demobord og roll-up for synlighet og oppmerksomhet
  • Sertifisert brand ambassador som kan produkt og salg
  • Salgsaparat får mulighet til å selge inn ekstra plass i butikk
  • Ekstra vareeksponering
  • Utfyllende rapport med statistikk og bilder

Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde