til sengs med sunniva juice

Oppdrag: Sunniva Juice skal dominere frokostsegmentet, med en liten vri.

Materiell til Sunnniva Juice kampanjen.

bakgrunn

Det er mange merkevarer som ønsker å dominere i frokostsegmentet. Innen juicekategorien er det å ha en sentral rolle i frokosten noe de fleste trakter etter, og kampen om frokostbordet er stor. 

Så hvordan skulle Sunniva vinne plass på påskefrokostbordet?

løsning: fra frokostbordet til senga

Det kan bli mye støy rundt frokostbordet når hele juicekategorien kjemper om oppmerksomheten. Derfor valgte vi å gå bort fra frokostbordet, og etablere et helt eget frokostbord for Sunniva – nemlig på senga. Det kreative uttaket ble tilført en kjøpsutløsende og engasjerende mekanikk, samt en digital involveringsstrategi.

Bilde til Sunnniva Juice kampanjen.

Hvem vil vel ikke vinne en uforglemmelig påskefrokost på senga?

Ad for Sunnniva Juice kampanjen.

Sunniva leverer! Mye bedre med frokost på senga!

resultater

Målet var fem prosent vekst. Ved kampanjeslutt, derimot, var veksten doblet, til hele 10 prosent, sammenlignet med samme periode året før. (Som var et rekordår). 

Dette var en all-time high, og Sunniva opplevde en salgsvekst over hele landet, i det som normalt er en utfordrende periode for juicekategorien.

Se hva vi gjorde for Farris, når du først er innom!

Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde