farris fikser 4-stjerners hverdag

Oppdrag: Større markedsandel for Farris.

Ole Martin Alfsen avbildet med en Farris, i anledning kampanjen "4-stjerners-hverdag".

bakgrunn

Farris kom til oss med en markedsandel på nesten 70 prosent. Selv om det er langt fra dårlig, så var den faktisk enda høyere før.

Vi skal ikke nevne navn, men det har jo kommet flere andre merker på markedet siden vannet fra bøkeskogen i Larvik kom på flasker i 1907.

Oppdraget vårt var å heve boblevannet som merkevare, og bidra til å ta en større markedsandel. Konkurransen fra springen var merkbar. 

løsning: eksklusive hverdagsmiddager!

Alle oppegående mennesker som er litt over middels opptatt av matlaging, lytter til Ole Martin Alfsen. Og han har jo hatt et passe populært TV-program de siste årene, som vi tenkte vi kunne bruke til noe lurt.

Med mål om økt frekvens hos forbruker, skapte vi dermed en helhetlig kampanje med fokus på å løfte hverdagsmiddagen!

Ved å vise hvordan hverdagsmiddagen, med ett lite, magisk grep kunne gjøres mer eksklusiv: Å servere Farris.

For å få ut budskapet, gjorde vi Farris til en integrert del av 4-stjerners middag. 

Dette la også grunnlaget for trade- og massekommunikasjonsstrategien.

Kampanjemateriell fra 4-stjerners hverdag

resultater:

I kampanjeperioden opplevde Farris en vekst i markedsandel på fem prosent, og prøving gikk opp med to prosent.  

Og ikke minst: All kategorivekst dette året ble drevet av – gjett hvem!


Se noe lurt vi gjorde for en annen drikkevare, Sunniva Juice 😉 

Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde