KARI traa baselayer

Oppdrag: Kari Traa Baselayer skal selge mer.

Annonsemateriell til kampanje for Kari Traa baselayer.

bakgrunn

Baselayer-kolleksjonen til Kari Traa skulle ha mer salg. Hovedutfordringen til målgruppen var at få visste om den enorme bredden til kolleksjonene, og hvordan de ulike plaggene bør brukes. 

Potensialet for oppsalg og mersalg var derfor ganske stort.

 

 

 

Annonsemateriell til kampanje for Kari Traa baselayer.

løsning:

Vi inngikk et samarbeid med Kari Traas største utsalgssted, G-Sport, som har en høy andel drop-in-kunder. (70 prosent).

Drop-in-kunden ble ivaretatt med vinduseksponeringer for å lokke kunden inn, samtidig som oppsalg og mersalgspotensialet ble sikret med tydelig kampanjebudskap, enkel orientering og manipulering av kundestrøm.

Det var viktig for oss å bevare sjarmen og lekenheten som finnes i Kari Traa, og å balansere uttrykket opp mot den tekniske delen av klærne og forklaringen rundt hvorfor og hvordan Baselayer-kolleksjonen bør brukes. 

 

resultater

Resultater for alle butikker:

Det var en 220 prosent økning i antall solgte varer sammenlignet med fjoråret. Omsetningen økte med 231 prosent, sammenlignet med fjoråret.

Tilsvarende tall for de 12 premium butikkene:

Disse opplevde en 308 prosent økning i antall solgte varer, sammenlignet med fjoråret.

Omsetningen økte med 242 prosent, sammenlignet med fjoråret.

Annonsemateriell til kampanje for Kari Traa baselayer.

Er du interessert i en lignende tjeneste eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde