Varejo gir full gass for Lotus på demo og på turné

Oppdrag: stille ut den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre på ultrakort varsel.

Lotus demo

Bakgrunn

Lotus tok kontakt fordi de ville stille ut den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre på Aker Brygge. Eneste hake?: Få det gjort innen 72 timer. 

Kunsten å style og rigge for å trigge

De som jobber hos Varejo, er vant til utfordrende oppdrag og tighte tidsfrister, men å få en Lotus inn i en ferdig stylet og stilfull glasscontainer i et trangt lokale på Aker Brygge i Oslo, i løpet av 72 timer, er rett og slett en liten retail- og designbragd.

Oppdraget var konkret nok. Lotus ønsket å stille ut den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre. Det ønsket de å gjøre på Aker Brygge. Men hvordan gjøre det på en fristende måte som ga kred til merkevaren og hadde høy wow-faktor? Det er i sånne tilfeller Varejo kikker i verktøykassen og tryller frem – ta-da – glasscontaineren!

Lotus er et sagnomsust sportsbilmerke som ble lansert for så lenge som 75 år siden. Lotus ble grunnlagt av Colin Chapman i 1948 i Hethel, Storbritannia. Men det er ikke som dieselslukende fartsmonster Lotus satser offensivt i Norge. Det er den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre som nå viser veien fremover. I Norge er det nå showroom i Trondheim, Bergen og Grenland i tillegg til en imponerende Brand Store i Oslo. Framtiden er her – vil du prøvekjøre?

Supereffektive retailmekkere

Med glasscontaineren på lur var Varejo i førersetet allerede fra start. Deretter ble det «close race», som de sier: Varejo bygde om glasscontaineren på 72 hektiske timer. Torsdag morgen kom klarsignalet og jobben ble igangsatt. Tirsdag morgen ble prosjekt Lotus levert. Det er to arbeidsdager. Inkludert nattarbeid i en garasje på Hønefoss. På Aker Brygge fjernet vi veggen, cruiset inn Lotusen, satte på håndbrekket og satte opp veggen igjen. Da var alt klart for at representantene til Lotus kunne ha fremvisning av Lotus til nysgjerrige kjøpere. Og da ble det selvfølgelig en saftig high-five for de slitne, men fornøyde Varejo-medarbeiderne.

Blod, svette og tårer lønner seg

Hardt arbeid lønner seg. Kort tid etter at Lotus-utstillingen var i gang og potensielle Lotus-kjøpere fikk oppleve den opprørske Lotus-mentaliteten fysisk, fikk Varejo den bekreftelsen som kanskje er den hyggeligste du kan få fra en kunde:

«Vi er så fornøyde med det dere gjorde med utstillingen. For en trå-til-vilje! For et elegant resultat. Nå er det sånn at Lotus skal ut på turné. Er det noe dere i Varejo kan hjelpe med?»

On the retail road again

Da var det bare å snu seg rundt igjen – Lotus skulle på turné til Bergen, Askim og Trondheim før siste stopp København. Varejo skaffet kompetent personell og tok ansvar for opprigg og nedrigg i tillegg til flytting mellom utstillingsstedene. Varejo fikset også den ultimate look & feel med interiørdesign og sikret at det ble den rette merkevareopplevelsen uansett hvor Lotus viste seg frem. Team Varejo ble spesialtilpasset behovene til Lotus.

Kompetansen som trengs for retail og demo

«Hjelp – vi trenger noen som er gode på å rigge raskt, og noen som skjønner hva interiørdesign kan bety for salget og opplevelsen av merkevaren. Og du har vel ikke en McGyver-elektriker også?» Forespørsler av denne typen renner det inn av hos Varejo.

Og heldigvis trenger vi ikke å finne opp hjulet hver gang – for vi i Varejo har en helt unik booking-base med kompetente fagfolk som får retail- og demojobben gjort slik vi definerer den. Basen med retailhjelp inneholder alt fra kokker og elektrikere til interiørdesignere og demomedarbeidere. Over 400 kompetente retail-eksperter står klare til å løfte frem og selge din merkevare!

Mer retail detail og merkevare-magi?

Vil du kjøre raskt og elegant i mål – som Lotus? Eller er du åpen for å ta en liten omvei og sparre om nye veier til suksess? Ta kontakt – så finner vi ut hvordan merkevaren din skal få oppmerksomhet og ta markedsandeler.

Velkommen til Varejo!

Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde