Varejo gir full gass for Lotus på demo og på turné
Oppdrag: stille ut den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre på ultrakort varsel.
Bakgrunn
Lotus tok kontakt fordi de ville stille ut den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre på Aker Brygge. Eneste hake?: Få det gjort innen 72 timer.
Kunsten å style og rigge for å trigge
De som jobber hos Varejo, er vant til utfordrende oppdrag og tighte tidsfrister, men å få en Lotus inn i en ferdig stylet og stilfull glasscontainer i et trangt lokale på Aker Brygge i Oslo, i løpet av 72 timer, er rett og slett en liten retail- og designbragd.
Oppdraget var konkret nok. Lotus ønsket å stille ut den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre. Det ønsket de å gjøre på Aker Brygge. Men hvordan gjøre det på en fristende måte som ga kred til merkevaren og hadde høy wow-faktor? Det er i sånne tilfeller Varejo kikker i verktøykassen og tryller frem – ta-da – glasscontaineren!
Lotus er et sagnomsust sportsbilmerke som ble lansert for så lenge som 75 år siden. Lotus ble grunnlagt av Colin Chapman i 1948 i Hethel, Storbritannia. Men det er ikke som dieselslukende fartsmonster Lotus satser offensivt i Norge. Det er den elektriske hyper-SUV-en Lotus Eletre som nå viser veien fremover. I Norge er det nå showroom i Trondheim, Bergen og Grenland i tillegg til en imponerende Brand Store i Oslo. Framtiden er her – vil du prøvekjøre?
Supereffektive retailmekkere
Blod, svette og tårer lønner seg
Hardt arbeid lønner seg. Kort tid etter at Lotus-utstillingen var i gang og potensielle Lotus-kjøpere fikk oppleve den opprørske Lotus-mentaliteten fysisk, fikk Varejo den bekreftelsen som kanskje er den hyggeligste du kan få fra en kunde:
«Vi er så fornøyde med det dere gjorde med utstillingen. For en trå-til-vilje! For et elegant resultat. Nå er det sånn at Lotus skal ut på turné. Er det noe dere i Varejo kan hjelpe med?»
On the retail road again
Kompetansen som trengs for retail og demo
«Hjelp – vi trenger noen som er gode på å rigge raskt, og noen som skjønner hva interiørdesign kan bety for salget og opplevelsen av merkevaren. Og du har vel ikke en McGyver-elektriker også?» Forespørsler av denne typen renner det inn av hos Varejo.
Og heldigvis trenger vi ikke å finne opp hjulet hver gang – for vi i Varejo har en helt unik booking-base med kompetente fagfolk som får retail- og demojobben gjort slik vi definerer den. Basen med retailhjelp inneholder alt fra kokker og elektrikere til interiørdesignere og demomedarbeidere. Over 400 kompetente retail-eksperter står klare til å løfte frem og selge din merkevare!
Mer retail detail og merkevare-magi?
Vil du kjøre raskt og elegant i mål – som Lotus? Eller er du åpen for å ta en liten omvei og sparre om nye veier til suksess? Ta kontakt – så finner vi ut hvordan merkevaren din skal få oppmerksomhet og ta markedsandeler.
Velkommen til Varejo!
Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.
Rådgiver