stratos til nye, luftige høyder

Stratos er Nidars største merkevare, men ikke uten utfordringer.

Annonse til kampanjen med Stratos og Norwegian.

bakgrunn

Nidar kom til oss med en utfordring: Stratos. Denne produktkategorien er preget av mange lanseringer og høyt prispress. Dette gjør hverdagen til «en gammel traver», utfordrende.

Derfor ønsket vi å gi forbrukeren en ekstra verdi, med Stratos-sjokoladen.

Vi visste at forbrukerne var fullt klar over hvor deilig en Stratos smelter i munnen. Så vi trengte bare å minne målgruppen på denne luftige klassikeren. Og gi dem noe attåt. Noe annet som inkluderer luft, kanskje …

 

løsning: den hemmelige ingrediensen er luft!

Stratos genistrek er luft. Dette ville vi understreke på en artig og kanskje litt uventet måte.

Så for å tilby forbrukeren denne ekstra verdien, fordelte vi tusen reisegavekort fra Norwegian Reward på hundre tusen Stratos-plater.

Ved registrering av den unike koden på kampanjenettsiden fikk man umiddelbart vite om Stratos-platen man holdt i også var et reisegavekort fra Norwegian. Fungerte det?

Annonsen til kampanjen.

resultater:

42 000 registrerte koder. Målet var 20 000

Vekst i antall enheter: 20 prosent. Målet var 10 prosent.

Økt frekvens med hele 10 prosent. Målet var 7 prosent.

Markedsandelen på rekordhøye 9,1 prosent, mot 7,6 prosent perioden før.

Annonsen til kampanjen.

Er du interessert i en lignende tjeneste eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde