fbpx

Pepsi max – konge filmsponsorat

Oppdrag: Skape en kampanjeplattform for Pepsi Max.

 

Foto av appen med curlingspillet vi lagde til kampanjen.

oppdrag:

Vi fikk i oppdrag å skape en kampanjeplattform som både skulle øke markedsandelen til Pepsi Max, og styrke merkevaren hos målgruppen. 

Den skulle i tillegg være relevant for kjedene, for å sikre økt synlighet i form av volum i butikk og POS-materiell.

løsning: Kong curling

Vi valgte å sponse filmen Kong Curling. 

Filmen hadde en historie og rolleliste som traff begge målgruppene, og som ga oss gode muligheter til å etablere en relevant kampanjeplattform for Pepsi Max. 

Sentralt i kampanjen lå en digital løsning som skulle sikre involvering, og legge grunnlaget for shopperstrategien. 

Vi utviklet et app/web-basert curlingspill der man kunne spille «live» mot andre spillere. Pepsi Max ble knyttet inn som en sentral del av kommunikasjonsmiksen, og som en vei inn i kampanjen, for å sikre salg.

Ad til kampanjen for Pepsi Max med Kong Curling.

Annonser til kampanjen.

Foto av løsningene på nett, telefon og iPad til kampanjen for Pepsi Max med Kong Curling.

resultater:

Totalt ble appen lastet ned 216 0001 ganger, og den var på Topp-10-lista på App Store i over 30 dager. 

Den som spilte flest ganger gjennomførte hele 1581 ganger!

Kampanjen overleverte på kjøpte, digitale flater.

Ved kampanjestart hadde Pepsi Max en markedsandel på 62,8 prosent. Ved kampanjeslutt var markedsandelen på 64,1 prosent.

Kampanjen fikk mye omtale i ulike medier også:

NRK skrev om «norgesrekord i produktplassering«, det samme gjorde Kampanje og P4, og Caroline Berg Eriksen frydet seg over spillet!

Utmerkelser: Sølv i Retailprisen i kategori Integrerte kampanjer.

Ad til kampanjen for Pepsi Max med Kong Curling.

Annonse til kampanjen.

Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde