MALING FOR DUMMIES
Oppdrag: Ny oppmerksomhet til malemerke.
bakgrunn
Etter tre år med nedgang måtte Butinox Interiør tenke nytt. Hvordan skape ny oppmerksomhet i en ekstremt konkurranseutsatt og uoversiktlig kategori?
løsning: maling for dummies
Vi lanserte en ny produktserie under navnet «Maling for dummies».
For første gang i norsk malingshistorie snakket man ikke om sluttresultatet eller det tekniske navnet.
Den nye produktserien utfordret med et nytt kategorispråk, og gikk rett på sak med å fortelle til hvilket rom du skulle benytte malingen.
Vi lanserte nye trend-fargekart, som fokuserte på rommene, og guidet forbruker til hvordan velge riktig trendfarge. Inkludert tips og triks, selvsagt.
Digitalt, valgte vi å ha fokus på selve fargevelgeren, som var det første som møtte deg på nettsiden.
I tillegg utviklet vi en digital strategi som er tatt ut gjennom bloggen: enkelfornyelse.no
På Instagram og Pinterest var målet om å ta mer eierskap til enkel fornyelse, som produktene er strålende eksempler på.
Her er du sjef: Hvorfor ikke gå for mørke toner på soverommet?
Lekre fotografier illustrerte det nye trendkartet.
resultater:
For første gang på tre år, snudde Butinox Interiør en negativ salgstrend for produktporteføljen, og tok andeler i et presset marked! Kudos!
Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.
Rådgiver