MALING FOR DUMMIES

Oppdrag: Ny oppmerksomhet til malemerke.

 

Digitale løsninger for kampanjen "Maling for dummies".

bakgrunn

Etter tre år med nedgang måtte Butinox Interiør tenke nytt. Hvordan skape ny oppmerksomhet i en ekstremt konkurranseutsatt og uoversiktlig kategori?

 

løsning: maling for dummies

Vi lanserte en ny produktserie under navnet «Maling for dummies».

For første gang i norsk malingshistorie snakket man ikke om sluttresultatet eller det tekniske navnet.

Den nye produktserien utfordret med et nytt kategorispråk, og gikk rett på sak med å fortelle til hvilket rom du skulle benytte malingen.

Vi lanserte nye trend-fargekart, som fokuserte på rommene, og guidet forbruker til hvordan velge riktig trendfarge. Inkludert tips og triks, selvsagt.

Digitalt, valgte vi å ha fokus på selve fargevelgeren, som var det første som møtte deg på nettsiden.

I tillegg utviklet vi en digital strategi som er tatt ut gjennom bloggen: enkelfornyelse.no

På Instagram og Pinterest var målet om å ta mer eierskap til enkel fornyelse, som produktene er strålende eksempler på.

Print og mobilløsning for kampanjen "Maling for dummies".
Bilde av printløsning for kampanjen "Maling for dummies".

Her er du sjef: Hvorfor ikke gå for mørke toner på soverommet?

Foto brukt i kampanjen "Maling for dummies".

Lekre fotografier illustrerte det nye trendkartet.

resultater:

For første gang på tre år, snudde Butinox Interiør en negativ salgstrend for produktporteføljen, og tok andeler i et presset marked! Kudos!

 

Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde