grillmuskler

Oppdrag: Styrke hele Iduns grillportefølje!

Iduns grillportefølje på grillfest.

løsning: teame opp med jernia

Idun har mange grillprodukter, og mange konkurrenter i grill-kategorien. Det var et sterkt behov for å skille seg ut på en unik måte.

Derfor samlet vi Idun-porteføljen, med hele 52 grillprodukter, og teamet opp med Jernia, som er Norges største leverandør av grillutstyr.

På den måten fikk vi to betydelige aktører i grillkategorien til å vise muskler sammen i grillsesongen, i en kategori som tradisjonelt sett har vært drevet av kjedenes egne grillkampanjer.

Mediefokus og kommunikasjonsvektingen differensierte vi på bakgrunn av de ulike produktenes utfordringer.

sommerens hotteste grilldeal

Ved å tilby forbrukeren muligheten til å kjøpe valgfrie Idun-produkter, og få 100 kroner å bruke i en Jernia-butikk for hvert kjøpte produkt, kan man trygt si det var sommerens hotteste grilldeal!

Se kampanjefilmen her.

Kampanjemateriell fra kampanjen med Idun og Jernia.
Utendørs annonse fra kampanjen med Idun og Jernia.

Kul reklameplakat, synlig i bybildet.

Iduns grillportefølje på grillfest.

Her er det skikkelig grillfest med Idun!

resultater

Kommer. I mellomtiden kan du sjekke ut hva vi gjorde for Fjordland?

Er du interessert i en lignende løsning eller noe helt annet nytt?
Ta en prat med oss.

Rådgiver

Camilla Gullestad Lunde